جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

اطلاعات خود را در Backblaze B2 پشتیبانی بگیرید

در این مقاله قصد داریم در مورد پشتیبان گیری در سیستم ابری صحبت کنیم. موارد زیادی وجود دارد که به هنگام انتخاب یک نس باید در نظر داشته باشیم. و پشتیبان گیری و تکرار داده‌ها، یکی از مهم ترین آن‌هاست. در اختیار داشتن محافظت RAID در برابر از دست رفتن اطلاعات در رویداده‌هایی مثل درایو معیوب بسیار کارآمد است اما ریسک‌های از دست رفتن اطلاعات دیگری هم وجود دارد که باید در نظر داشته باشیم. پشتیبان گیری پی در پی و مرتب، همیشه داده‌های شما را در امنیت نگه می‌دارد حتی اگر مواردی مانند آتش سوزی، دزدی یا هر خطر احتمالی که ممکن است داده‌های شما را تهدید کند روی دهد. بدین ترتیب، قابلیت‌های پشتیبان گیری اولین موردی است که باید در آن اطلاعات عمیق کسب کنیم.

اگر از قابلیت‌های پشتیبان گیری کیونپ اطلاعی ندارید، Hybrid Backup Sync امکانیست که فقط در نس‌های کیونپ یافت می‌شود و به راحتی از App Center قابل دریافت است.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های Hybrid Backup Sync توانایی آن در پشتیبان گیری و همسان سازی داده‌های شما در سیستم ابری می‌باشد. گزینه‌های متعدد سیستم ابری در دسترس است مانند Azure، Amazon S3 و غیره. کیونپ به تازگی Backblaze B2 را در لیست سیستم‌های ابری پشتیبانی شده قرار داده است. در حال حاضر، کیونپ فقط از عملیات همسان سازی بر روی BackBlaze B2 پشتیبانی می‌کند اما در آینده قرار است قابلیت‌های بسیار متعددی به آن اضافه کند. بدین ترتیب امروز این مقاله قصد دارد در مورد بعضی از مزایای سیستم ابری BackBlaze B2 و همچنین پشتیبان گیری از اطلاعات در آن صحبت کند.

اما چه موارد مثبتی در مورد Backblaze B2 وجود دارد؟

  1. مقرون به صرفه: این سیستم ابری ارائه دهنده‌ی قیمت‌های رقابتی در مقایسه با Amazon S3، Microsoft Azru و باقی سیستم‌های ابریست. BackBlaze B2 فقط هزینه‌ای معادل 005 دلار به ازای هر گیگابایت برای ذخیره سازی و 0.02 دلار به ازای هر گیگابایت برای دانلود دارد. و برای آپلود اطلاعات هزینه‌ای به کاربر تعلق نمی‌گیرد. اگرچه Backblaze B2 یک سال ذخیره سازی رایگان مانند Amazon را ارائه نمی‌دهد، اما 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی اولیه را رایگان در اختیار کاربر می‌گذارد. و حتی 1 گیگابایت دانلود رایگان روزانه ارائه می‌دهد. این یک قیمت بسیار مقرون به صرفه است. نه تنها برای کاربران غیر حرفه‌ای سیستم‌های ابری، بلکه برای استفاده‌ی خیلی وسیع‌تر از فضای ذخیره سازی ابری.
  1. در دسترس بودن: به مانند Amazon S3، Microsoft Azure و باقی سیستم‌های ابری موجود، اطلاعات ذخیره شده در B2 به راحتی و سریعا برای دانلو در دسترس است.
  2. ساده و بصری: web GUI در B3 نه تنها کاربرپسند است، بلکه استفاده از API برای توسعه دهندگان نیز بسیار آسان و بصری است. به سادگی قادر خواهید بود فایل‌ها را بدون هیچ محدودیتی دانلود و آپلود کنید. همچنین شناسه و کلید دسترسی به فضای ذخیره سازی به راحتی تولید می‌شوند.

بیایید یک بررسی اجمالی درباره‌ی اینکه چگونه از Hybrid Backup Sync برای همسان سازی اطلاعات در Backblaze B2 استفاده کنیم، داشته باشیم.

اول از همه یک Account ID و یک Application Key بر روی Backblaze B2 تهیه کنید.

 به محض این که یک bucket در Backblaze B2 بسازید، شما می‌توانید Account ID و Application Key را از طریق لینک Show Account ID and Application Key دریافت کنید.

سپس مطمئن شوید که شما قبلا Hybrid Backup Sync را بر روی نس کیونپ خود نصب کرده‌اید. حال Hybrid Backup Sync را باز کنید.

سه دسته بندی وجود دارد: بازیابی، پشتیبان گیری و همسان سازی. خواهشا در نظر داشته باشید که Backblaze B2 فقط از همسان سازی پشتیبانی می‌کند. این مسیر را به این ترتیب بپیمایید: Sync > Sync with the cloud > Local to cloud sync. آیکون Backblaze B2 در صحفه‌ی زیرین قابل شناسایی است.

به سادگی بر روی آن کلیک کنید . Account ID و Application Key را وارد کنید. گزینه‌ی Display Name برای استفاده‌های آینده نمایش داده شده است. به محض این که این موارد به پایان رسید، شما یک پروفایل با نام ذکر شده در زیر،‌ پیدا خواهید کرد.

بعد از اینکه پروفایل با موفقیت ساخته شد، اطلاعاتی که می‌خواهید از آن نسخه‌ی پشتیبانی تهیه کنید را انتخاب کنید و Bucket پوشه‌ی مقصد را انتخاب کنید. زمانی که طول می‌کشد تا پشتیبان گیری به اتمام برسد بسته به پهنای باند اتصال میان نس و سیستم ابری کوتاه یا طولانی خواهد بود.