جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

تکنولوژی اینترنت اشیا (IoT) با کیونپ

ذخیره ساز کیونپ نه تنها از اطلاعات با ارزش شما محافظت می کند، بلکه با اینترنت اشیا (IoT) به شما اجازه می دهد تا پتانسیل های وسیع این تکنولوژیِ مدرن را در محیط کار خود تجربه کنید. با لانچ کانتِینرهای IoT برای ساختِ یک پلتفرم ابریِ خصوصی، کیونپ نیز QIoT Suite Lite را معرفی کرده است، یک اپلیکیشن با استفاده ی راحت که ماژول های ملموس تر و مفیدتری را برای سازگاری بهتر با سیستم و شتاب بخشیدن به گسترش خدمات در شبکه ارائه می کند.

اما QIoT Suite Lite چیست؟

اپلیکیشن QIoT Suite Lite از ابزارهای محبوبی چون Node-RED و Freeboard به عنوان یک اهرم برای سهولت بخشیدن به ساخت یک محیط IoT محور استفاده می کند. این اپلیکیشن از پروتکل ها و داشبوردهای متنوعی چون MQTT، HTTP و CoAP استفاده کرده و کمک می کند تا دستگاه های متعدد در محیط شبکه به سنسورها متصل شوند. کافی است QIoT Suite Lite را راه اندازی کنید تا تنها طی چند دقیقه بتوان کار با برنامه های IoT را آغاز کرد. این اپلیکیشن همچنین از لایه های امنیتیِ MQTTS و HTTPS برای ارتقا سطح حفاظت از اتصال شبکه استفاده می کند.

نصب و راه اندازی سریع و آسان

اپلیکیشن QIoT Suite Lite از Quick Setup Wizard بهره می برد تا طراحی و استفاده از اپلیکیشن های IoT قدم به قدم ساده تر شود. می توانید با استفاده از پایتون به راحتی کیت هایArduino Yun, Raspberry Pi, Intel Edison  و MTK LinkIt™ Smart 7688 را راه اندازی کنید. با صرفه جویی در کُد نویسی و جست و جوی ماژول ها، می توانید اپلیکیشن های IoT را در سریع ترین زمان و با صرف کمترین انرژی راه اندازی و اجرا کنید.

رابط کاربری گرافیکی برای استفاده ی راحت تر

اپلیکیشن QIoT Suite Lite از Node-RED برای رابط کاربری بهره می برد، که کار با ادیتور نرم افزار را ساده کرده است. این رابط گرافیکی از بلاک هایی استفاده می کند که دارای قابلیت drag and drop با گره های ارتباطی میان هر بلاک هستند. تمام روند کار با نرم افزار ویژوالیزه شده تا درک و مدیریت برنامه ساده تر شود.

مانیتور کردن سورس های اطلاعاتی

اپلیکیشن QIoT Suite Lite از Freeboard به عنوان داشبورد خود استفاده می کند. این داشبورد را می توان از طریق API به اشتراک گذاشت تا بتوان اطلاعات ذخیره شده روی نَس را با داشبوردهای دیگر چون Microsoft Power BI برای آنالیز اطلاعات، اشتراک گذاری یا گرفتن خروجی استفاده کرد. داشبورد قابل شخصی سازی کیونپ امکانات وسیعی برای مانیتور کردن اطلاعات مهم که در ارتباط میان دستگاه های مخلتف IoT جریان دارد برای شما فراهم می کند.

فضای ابری خصوصی و مقرون به صرفه برای IoT

QIoT Suite Lite از امنیت و ظرفیتِ بالای ذخیره سازهای کیونپ برای ذخیره کردنِ اطلاعات IoT و به صورت امن بهره می برد. این اپلیکیشن می تواند طوری تنظیم شود تا بتواند از دستگاه های متفرقه در محیط که لزوما از آی پی استفاده نمی کنند نیز اطلاعات دریافت کند. با QIoT Suite Lite شما می توانید تمام اطلاعات خام خود را پیش از آن که روی کلود اصلی بریزید، روی فضاهای ابری ارزان قیمت و امن ذخیره کرده و آنالیزهای لازم را انجام دهید. QIoT Suite Lite در حقیقت یک پلتفرم IoT ابریِ خصوصی است که قابلیت اتصال به سرویس های ابری بزرگ و جهانی را دارد. استفاده از این اپلیکیشن یعنی امکان بهره گیری از سرویس های IoT با بیشترین انعطاف و کمترین هزینه ی ممکن.

استفاده ی هیبریدی از IoT با AWS Greengrass

AWS به شما امکان اجرای امن و مطمئنِ قابلیت هایی چون محاسبات داخلی (لُکال)، انتقال پیام، کَشینگِ اطلاعات و همسان سازی (Sync) میان دستگاه های متصل شده به شبکه را می دهد. با این سرویس، ذخیره ساز کیونپ شما می تواند کارکردهایی مثل AWS Lambda، اتصال میان دستگاه های دیگر، و همچنین امکان سینک نگه داشتن دستگاه ها حتی بدون اتصال به اینترنت را فراهم کند. ترکیب QIoT Suite Lite با سرویس AWS به شما امکان پیاده سازی و اجرای راهکاری یک راهکار هبریدی را می دهد. شما می توانید حجم زیادی از اطلاعات را روی نَس کیونپ ذخیره کرده و با استفاده از AWS تنها اطلاعات فیلتر شده را روی فضای ابری بریزید. بدین شکل پیاده سازی و گسترش IoT بسیار موثرتر و به صرفه تر خواهد شد.