جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

عکس‌های خود را بر روی تلفن همراهتان بدون هیچ نگرانی، پشتیبان گیری کنید

در ده‌های گذشته، تلفن‌های همراه هوشمند به بخش مهم زندگی ما تبدیل شدند. هر فردی یکی از آن‌ها را در اختیار داشته و بی وقفه از آن‌ برای بازی کردن، اپلیکیشن‌ها، عکس برداری و فیلم برداری و… استفاده می‌کند. در این مقاله قصد نداریم در مورد بازی و اپلیکیشن‌ها صحبت کنیم بلکه موضوع بحث ما ذخیره سازی فایل‌ها بر روی تلفن همراه هوشمند است. چطور می‌توانیم از امنیت این فایل‌ها اطمینان حاصل کنیم؟ چطور از این فایل‌های مهم پشتیبان گیری کنیم؟ معمولا ما این فایل‌ها را بر روی کامپیوتر شخصی، مک، نس‌های کیونپ و یا فضاهای ابری عمومی مانند Google Cloud، Google photos و یا Dropbox پشتیبان گیری می‌کنیم. اگرچه خطراتی در پشتیبان گیری اطلاعات در فضای ابری عمومی وجود دارد. اولین نگرانی حریم خصوصی است. زمانی که تصمیم می‌گیریم فایل‌های خصوصی مان را بر روی فضای ابری عمومی پشتیبان گیری کنیم، واقعا نمی‌توانیم از امنیت حریم خصوصی اطمینان حاصل کنیم. زمانی که سیستم فضای ابری تصمیم به تغییراتی در رابطه با استفاده‌ی ما از فایل‌هایمان می‌گیرد، ما نمی‌توانیم بر این موضوع کنترلی داشته باشیم یا کاری انجام دهیم. نگرانی دوم این است که شما هرگز متوجه پاک شدن اطلاعاتتان نخواهید شد. برای مثال گوگل اعلام کرد که فایل‌های پشتیبان تلفن‌های اندرویدی که به مدت دو ماه غیر فعال بوده‌اند پاک خواهد شد! اگرچه شما فایل‌هایتان را بر روی فضای ابری ذخیره کرده‌اید، همیشه این احتمال وجود دارد که آن‌ها بنا به دلایلی برای همیشه از دست بروند. هیچ پاسخ دقیقی وجود ندارد که به ما اطمینان صد درصدی از امنیت داده‌ها بدهد. بدین تریتیب ما همیشه پیشنهاد می‌کنیم داده‌های حیاتی خود را حداقل در سه جای مختلف پشتیبان گیری کنید. این امر از پاک شدن اطلاعات شما ناشی از اتفاقات غیر منتظره، جلوگیری می‌کند. کیونپ چند راهکار آسان برای پشتیبان گیری اطلاعات تلفن همراه بر روی نس کیونپ ارائه می‌دهد. مانند اتصال از طریق اینترنت یا به صورت مستقیم و با اتصال USB. حال به طور خلاصه به شما نشان می‌دهیم که چگونه این کار را انجام دهید.
  1. استفاده از نرم افزار Qfile: نرم افزار Qfile یک ابزار قدرتمند و در عین حال بسیار آسان است که بر روی تلفن همراه شما نصب می‌شود. این نرم افزار نه تنها چندین قابلیت مدیریتی به نس کیونپ شما مانند دانلود کردن و آپلود کردن فایل‌ها، و استریم کردن ویدیو ارائه می‌دهد، بلکه کارهای پشتیبان گیری را نیز به صورت خودکار انجام می‌دهد. این اپلیکیشن به شما تمام انواع دسترسی به فایل‌ها بر روی نس کیونپ را ارائه می‌دهد. در کنار این قابلیت، شما می‌توانید این آپشن را فعال کنید:‌ “آپلود خودکار عکس‌های از گالری”. به محض این که این آپشن فعال شود، هر زمانی که شما عکس برداری می‌کنید، کیوفایل به صورت خودکار آن عکس را بر روی نس کیونپ در لحظه پشتیبان گیری می‌کند. این دقیقا مثل قابلیت Google Photo می‌باشد اما با این تفاوت که شما کنترل کامل بر اتفاقاتی که می‌افتد دارید.

  1. Import هوشمند از طریق USB با یک بار فشردن Touch Copy: در اینجا یک قابلیت هست که کیونپ مدت‌هاست که به کاربران خود ارائه داده و آن قابلیت “USB One Touch Button” می‌باشد. وقتی می‌خواهید از اطلاعات موجود در حافظه USB خود در NAS پشتیبان تهیه کنید، این ویژگی بسیار مفید است. شرکت کیونپ به سادگی این امر را با GUI تنظیم کرده است. به محض اینکه حافظه‌ی اکسترنال از طریق پورت جلویی USB به نس متصل شود و دکمه‌ی One Touch فشرده شود، سیستم به صورت خودکار اطلاعات را در ذخیره ساز پشتیبان گیری خواهد کرد. شما برای اینکار حتی نیاز ندارید که یک لپتاپ یا کامپیوتر شخصی را روشن کنید. چیزی که ما همیشه درخواست آن را داشتیم و همچنان برای سال‌ها از این قابلیت پشتیبانی نمی‌شد، به لطف فرم ویر جدید QTS 4.3.4، نهایتا برای اتصال تلفن‌های هوشمند، چه اندروید باشند و چه IOS، به بهربرداری رسید.
صحبت‌های بالا را می‌توان به سادگی در یک جمع بندی اینگونه خلاصه کرد که کیونپ یک فضای ابری ذخیره سازی شخصی در خانه‌ی شماست. شما قادر هستید با امکاناتی که کیونپ در اختیارتان قرار می‌دهد کنترل کامل بر داده‌های خود داشته باشید. این امر برای داده‌های شما امنیت به همراه خواهد داشت و حریم خصوصی شما حفظ خواهد شد. مهم ترین بخش در این موضوع این است که تمام نرم افزارهای کیونپ شامل Qfile، Qmanager، Qsirch و دیگر نرم افزارها، زندگی شما را راحت‌تر می‌کنند.