جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

معرفی سیستم عامل QuTS-Hero و قابلیت‌های آن

شرکت کیونپ در گذشته از سیستم عامل QTS برای نس‌های خود استفاده می‌کرد که امروزه QTS جای خود را به QuTS hero داده است. در این مقاله سعی داریم کارایی‌ها و مزایای این سیستم عامل جدید را برای شما عزیزان شرح دهیم. سیستم عامل QuTS hero با محوریت ZFS، از عملکرد و درستی داده‌ها اطمینان حاصل می کند در رویارویی با رشد روزافزون داده‌ها،‌ محبوبیت VDI، جا افتادن حافظه‌های SSD در شرکت‌ها، مدیای 8K و سایر روندهای مخل فناوری اطلاعات، بیزنس‌های مدرن نیاز به سیستم ذخیره سازی قابل اعتماد برای خواسته‌های روز خود دارند. سیستم عامل جدید کیونپ با نام QuTS hero با ترکیب QTS نرم افزار محور و سیستم فایل ZFS 128بیت، عملکردی مناسب در اپلیکیشن‌های حیاتی برای کسب و کار شما دارد. برای قدرت بخشیدن به بیزنس خود، همین حالا سیستم عامل خود را به QuTS hero ارتقا دهید! این سیستم عامل عملکرد ذخیره ساز شما را با تکثیر داده‌های درون خطی، فشرده سازی و تراکم داده‌ها بهبود می‌بخشد.
  • تکثیر داده‌های درون خطی: بلوک محور است و قبل از نوشته شدن داده‌ها در استورج انجام می‌شود. این امر به اندازه‌ی قابل توجهی نیاز به ذخیره سازی را کاهش می‌دهد و همچنین حجم ذخیره سازی را بسیار بهینه می‌کند.
  • فشرده سازی درون خطی: فشرده کردن داده‌ها برای کاهش بار ورودی/خروجی، عملکرد را بهبود می‌بخشد. در VDI،‌ برای دستیابی به عملکرد بهتر، دسکتاپ مجازی به راحتی ذخیره می‌شود.
  • تراکم درون خطی: به ویژه زمانی که داده‌های پرتکرار یا فایل‌های بسیار کوچک (به عنوان مثال گزارش معاملات بانک ها یا تجارت الکترونیکی) تولید شده‌اند، برای افزایش تاثیر ذخیره سازی SSD مؤثر است.
بازسازی خودکار، از درستی و قابل اعتماد بودن داده‌ها اطمینان حاصل می‌کند درستی داده‌ها کلید عملکرد قابل اعتماد نرم افزارها و پایگاه داده است. از آن جایی که استفاده از حافظه‌های SSD رو به افزایش است،‌ شرکت‌ها با ریسک بالاتر از دست رفتن داده‌ها روبرو هستند چرا که بازیابی داده‌ها از درایو SSD معیوب بسیار دشوار است. ZFS با طراحی متمرکز بر درستی داده‌ها، داده‌های مخرب که به دلیل خطای سخت افزاری بروز پیدا کرده را شناسایی و تصحیح می‌کند و باگ‌های firmware و متادیتا را برطرف می‌کند. اگر خطایی در درستی داده‌ها تشخیص داده شود، ZFS به صورت خودکار خسارت وارده را قبل از رسیدن به نرم افزار برطرف می‌کند. QuTS hero همچنین با WORM که مخفف Write Once, Read Many Times است و به معنای یکبار نوشتن و چند بار خواندن است، سازگار می‌باشد و از این موضوع اطمینان حاصل می‌کند که داده‌هایی که یک بار نوشته شده‌اند، قابل تغییر نیستند. محافظت قدرتمند از داده‌ها و سازگاری منعطف حجم ذخیره سازی با RAID Z QuTS hero از ساختار RAID مرسوم RAID 0 (Strioed), RAID 1 (Mirror), RAID 5, RAID 6, RAID 10, RAID60،‌ پشتیبانی می‌کند و پشتیبانی از RAID Triple Parity برای محافظت در برابر از دست رفتن سه درایو همزمان را به همراه دارد. همچنین Triple Mirror برای یک نسخه‌ی کپی همسان از داده‌های ذخیره شده بر روی سه دیسک مجزا از دیگر امکانات آن است. برای رویارویی با حجم داده‌ها در مقیاس پتابایت، RAID Z یک ابزار برجسته برای ایجاد RAID با ظرفیت بالا و آماده برای استفاده در عرض چند ثانیه را به نمایش می‌گذارد. فناوری حافظه‌ی نهان چند سطحی با خواندن و نوشتن اطلاعات عملکرد را ارتقا می‌بخشد ZFS به طور همزمان از حافظه نهان خوانده شده حافظه اصلی (L1 ARC)، حافظه نهان خوانده شده سطح دوم SSD (L2 ARC) و ZFS Intent Log (ZIL) برای تراکنش های همزمان پشتیبانی می کند. L1 ARC با L2 ARC برای به حداقل رساندن موانع دسترسی به هارد درایو درحالی که عملکرد را بالا می‌برد، همکاری می‌کند. ZIL برای نرم افزارهای بار کاری خوانش تصادفی همزمان (مانند دیتابیس) مناسب است. از آنجا که داده‌ها اول بر روی ZIL نوشته می‌شوند و پس از آن بر روی ذخیره ساز، کمک شایانی به کاهش تاخیر و بالابردن عملکرد نوشتن اطلاعات می‌شود. تکثیر اسنپ شات‌ها به حفاظت نسخه‌ی پشتیبانی کمک می‌کند
  • اسنپ شات‌های تقریبا نامحدود و آنی، آرامش خاطر برای شما به همراه دارد:
از حداکثر 65535 اسنپ شات برای iSCSI LUN و فایل‌های به اشتراک گذاشته شده پشتیبانی می‌کند (اگر شما یک اسنپ شات در هر ساعت تهیه کنید و این عمل را 24 ساعت روز و انجام دهید، بدون نیاز به حذف حتی یک اسنپ شات، قادر هستید تا 7 سال اسنپ شات بگیرید!). فناوری Copy-on-write به شما این امکان را می‌دهد که در لحظه و بودن ایجاد اختلال در روند کاری، اسنپ شات تهیه کنید.

  • کپی دقیق از اسنپ شات‌ها،‌محافظت از اطلاعات را ساده می‌کند:
این امکان به طور مؤثر از اسنپ شات‌ها کپی کاملا همسان تهیه می‌کند و این عمل را فقط با کپی برداری از تغییرات ایجاده شده انجام می‌دهد. این قابلیت می‌تواند در صرفه جویی زمان و پهنای باند بسیار مؤثر باشد و همچنین قادر خواهید بود آن را به صورت دستی یا به صورت خودکار و بر اساس یک برنامه‌ی زمانی انجام دهید.
  • قابلیت SnapSync برای تکثیر اسنپ شات‌ها از راه دور امکان بازیابی اطلاعات را فراهم می‌کند:
پشتیبانی از SnapSync بلوک محور برای بکاپ اسنپ شات از راه دور امکان پذیر است. به این صورت که تنها داده‌های تغییر یافته برای تهیه نسخه پشتیبان ذخیره می‌شود و این امر باعث می‌شود صرفه جویی زیادی در زمان و حجم ذخیره سازی صورت پذیرد. SnapSync در حالت ریل تایم، این اطمینان را می‌دهد که وقتی در فایل‌های موجود در فضای ذخیره سازی تغییر ایجاد شد، یک نسخه پشتیبان به صورت از راه دور ذخیره شود. در صورت خرابی سایت اولیه، SnapSync به مشاغل کمک می‌کند تا خدمات ضروری را در کمترین زمان از سر بگیرند. نکته‌ی قابل ذکر آن است که SnapSync از طرف مدل‌هایی از نس‌های کیونپ پشتیبانی می‌شوند که از سیستم عامل QuTS hero نسخه‌ی 4.5.2 یا پس از آن و همچنین سیستم عامل QES نسخه‌ی v2.1.1 v11 و پس از آن برخوردار باشند. این نس‌ها می‌توانند با یکدیگر جفت شوند تا راهکار بی نقصی از پشتیبان گیری از اطلاعات را فراهم کنند. با QSAL از خرابی همزمان چند SSD جلوگیری کنید طول عمر SSDها بنا به تعداد فایل‌های نوشته شده مشخص می‌شود. و به این خاطر احتمال این که چند حافظه‌ی SSD در یک همبندی RAID به صورت همزمان به پایان عمر مفید خود برسند بسیار زیاد است. نوآوری کیونپ در این زمینه با نام QSAL (Qnap SSD Antiwear Leveling)، به صورت مرتب عمر مفید و دوام SSD‌های RAID را شناسایی و محاسبه می‌کند. زمانی که عمر مفید SSD به 50 درصد پایانی می‌رسد، QSAL به صورت پویا فضای ذخیره سازی بیش از حد SSD را برای تضمین این که هر SSD زمان کافی برای بازسازی قبل از به پایان رسیدن عمر مفید خود دارد، توضیع می‌کند. این امر می‌تواند به صورت مؤثر از خرابی چند SSD به صورت همزمان جلوگیری کند و اطمینان از کارکرد درست تمام سیستم را تضمین کند. QSAL تاثیر اندکی بر استفاده‌ی ذخیره ساز دارد و باعث کاهش میزان ناچیزی در عملکرد می‌شود، اما به اندازه قابل توجهی حفاظت از اطلاعات را بهبود می‌بخشد. نکته‌ی قابل ذکر آن است که QSAL این قابلیت را دارد که در هر زمانی فعال شود اما پیشنهاد می‌شود این فعال سازی قبل از رسیدن SSDها به 50 درصد از عمر مفیدشان صورت پذیرد تا ریسک از دست رفتن چند SSD به صورت همزمان از بین برود. استخر ذخیره سازی بیشت از حد، از عملکرد در نوشتن اطلاعات، اطمینان حاصل می‌کند با استخر ذخیره سازی بیش از حد، فضای ذخیره سازی می‌تواند به صورت انعطاف پذیر در استخر ذخیره سازی رِزِرو شود تا این امکان به وجود آید که داده‌های جدید در یک بلوک پر شده، حتی زمانی که استخر پر است، نوشته شوند. بدین ترتیب عملکرد در استخرهای پراکنده ارتقا داده می‌شود. برای بار کاری حساس به نوشتار و نرم افزارهای خواستار عملکرد قوی، شما می‌توانید برای دستیابی به عملکرد بالاتر میزانی بیش از حد برای استخر ذخیره سازی تنظیم کنید.

زمانی که بلوک‌های بزرگ بر روی هارد درایو نوشته می‌شوند

زمانی که بلوک‌های کوچک بر روی SSD نوشته می‌شوند

راهکار ذخیره ساز فایبر چنل SAN مقرون به صرفه SAN مخفف عبارت Storage Area Networks، عملکر قابل اعتماد و رده بالایی ارائه می‌دهد که آن را به یک گزینه‌ی مناسب برای محیط‌های پس تولید که به تاخیر کم و سرعت انتقال داده‌های بالا نیازمند هستند، تبدیل می‌کند. با استفاده از کارت‌های فایبر چنل 16Gb/32Gb کیونپ، QuTS hero به سادگی قادر است به محیط SAN موجود با هزینه‌ی کمتر اضافه شود. با عملکرد استثنایی IOPS، توانایی بالا در کاهش حجم داده‌ها، احیای خودکار در برابر خرابی داده‌ها و قابلیت‌های پشتیبان گیری/بازیابی اطلاعات همه جانبه، نس مجهز به QuTS hero یک مرکز داده عالی با ظرفیت بالا و سازگار با FC را برای استودیوهای ویدیویی حرفه ای فراهم می کند. امیدوار هستیم مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد. امکان خرید فقط و فقط از طریق نمایندگی های فروش پانا برای دریافت اطلاعات نمایندگی های رسمی فروش ما، با شماره های واحد فروش تماس بگیرید. 📞واحد فروش ۰۲۱۸۸۹۰۸۰۹۶