جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

ورک شاپ همدان

ورک شاپ همدان مجموعه پیشتازان فن آور پانا در تلاش است تا با تدوام این گونه برنامه ها و دسترسی آزاد و آسان علاقه مندان به مباحث ذخیره سازی و شبکه، قدمی در راه ارتقا سطح دانش روز در این زمینه و استفاده هرچه بیشتر و بهتر از ذخیره سازهای کیونپ بردارد. ورک شاپ همدان شرکت پانا در راستای اهداف آموزشی و ارتقا سطح دانش فنی بازار آی تی و محصولات انترپریز، این بار با تیم خود به شهر همدان سفر کرد. کارگاه تخصصی پانا با حضور دفتر کیونپِ ایران، و با همکاری مجموعه های نوین رایانه و کامپیوتر هوشمند همدان روز یکشنبه یازدهم شهریورماه در هتل کتیبه این شهر برگزار شد. میهمانان بالغ بر 110 نفر از نهادهای دولتی، مجموعه ها و شرکت های متعدد از این برنامه استقبال کردند که از جمله می توان به نام هایی چون شرکت گاز، دانشگاه صنعتی، دامپزشکی، بنیاد مسکن، نیروی انتظامی، آموزش پرورش استان همدان، بانک توسعه تعاون، سپه، انصار و کشاورزی، گمرک، اداره برق همدان، شهرداری همدان، دانشگاه علمی کاربردی، دادگستری همدان، مخابرات همدان، اداره پست همدان، ناجا، هواشناسی و بسیاری از نهادها و مجموعه های بزرگ دیگر اشاره کرد.

ورک شاپ همدان

در ابتدای برنامه، پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، آقای علیجانی رئیس هیئت مدیره پانا با خوشآمد گویی از میهمانان به معرفی مجموعه پیشتازان فن آور پانا پرداخت. ایشان اشاره داشت که رمز موفقت این مجموعه طی دو دهه اخیر، داشتن تیم فنی مهندسی کارآمد، تسهیل دسترسی مصرف کنندگان به کالاهای روز دنیا و ارائه کالاهای با کیفیت بوده و در کنار عرضه بهترین کالاها از بهترین برندها، ارائه سرویس و خدمات پس از فروش، اعتماد متقابل و راستی و درستی در تجارت و عملکرد ارکان اصلی این مجموعه هستند. ایشان در ادامه به معرفی دو دپارتمان شرکت پانا یعنی دپارتمان لایف استایل یا کالاهای زندگی مُدرن روز، و کالاهای انترپرایز یا تجهیزات حرفه ای شبکه و ذخیره سازی پرداخت و برندهای این دو بخش را برشمرد.

ورک شاپ همدان

او در ادامه مجوزها و گواهی های معتبر شرکت پانا را برشمرد که سازمان حمایت از مصرف کنندگان، سازمان تنظیم مقررات رادیویی، عضویت اتحادیه فن آوران رایانه، نظام صنفی رایانه و شورای عالی انفورماتیک از آن جمله اند. اهمیت به امر آموزش و برگزاری مرتب کلاس ها و برنامه های آموزشی، سمینارها و ورک شاپ ها، حضور در نمایشگاه ها و ایونت های گوناگون، تقویت بخش پروژه و در اختیار داشتن تیم متخصص برای ارائه راهکار به اقتضای هر سناریو از دیگر امتیازات شرکت پاناست که مورد اشاره قرار گرفت. ایشان با تاکید بر اهمیت خدمات پس از فروش به برشمردن مراکز گارانتی شرکت پانا در سراسر کشور پرداخت که مراکز استان های تهران، آذربایجان شرقی، فارس، خراسان رضوی، مازندران و اصفهان از آن جمله اند در آینده نیز مراکزی دیگری به این لیست اضافه خواهد شد.

ورک شاپ همدان

در بخش دوم برنامه، آقای سعیدی از شرکت پانا به مباحث اساسی شبکه، معرفی اجمالی کمپانی انجنیوس و معرفی کالاهای این برند پرداخت. برند انجنیوس که در ایالات متحده آمریکا رجیستر شده است، زیرمجموعه شرکت بزرگ سنائوی تایوان بوده و دارای حدود 40 سال سابقه در زمینه تجهیزات وایرلس است. مجوزها و استانداردهای معتبر بین المللی و تولید کاملا مکانیزه و مدرن از دیگر جنبه های قابل تاملِ این برند است که بدان اشاره شد. در بخش دوم صحبت های ایشان، قابلیت ها و تکنولوژی های مهم به کار رفته در محصولات انجنیوس مورد بررسی قرار گرفت که Fast Roaming, Band Steering و MU-MIMO از آن جمله هستند. در نهایت برخی از محصولات برجسته این کمپانی چون EAP1300, EWS360, EWS7952FP معرفی شده و ویژگی های آن ها مورد بررسی قرار گرفت.

ورک شاپ همدان

پس از معرفی شرکت پانا، آقای جهان بین مدیر کیونپ در ایران پُشت تریبون حاضر شد تا این کمپانی را به میهمانان معرفی کند.   او ابتدا به اهمیت ذخیره سازها در بازار امروز پرداخت و همچنین اشاره داشت که کمپانی کیونپ طبق استانداردهای جهانی یک برند ممتاز و در سطح کلاس A+ محسوب می شود، چرا که تولید کننده تمام کالاهای مورد نیاز ذخیره سازی از سطح ادارات و منازل کوچک (SOHO) تا شرکت های میانی و متوسط (SMB) و کالاهای حرفه ای یا کلاس Enterprise بوده و از جدیدترین تکنولوژی های سخت افزاری و امکانات بیشمار نرم افزاری استفاده می کند. ایشان گفت که آمار خرابی کالاهای کیونپ بسیار پایین بوده و طی سالیان اخیر تنها کمتر از بیست عدد از این کالاها در کشور ایران دارای خرابی بوده اند! بیش از 170 مدل از کالاهای برند کیونپ در ایران توسط نمایندگان این کمپانی عرضه می شوند و در سراسر دنیا نیز کیونپ دارای 21 دفتر در 15 کشور مختلف و با بیش از 1000 نیروی مستقیم جهت تولید، عرضه و پشتیبانی ذخیره سازهای حرفه ای شبکه و تجهیزات آن است. آقای جهان بین در ادامه اشاره داشت که در حال حاضر محصولات کیونپ دارای 5 مرکز گارانتی در استان های فارس، اصفهان، تبریز، تهران و نقاط دیگر است و یکی از اهداف اساسی دفتر کیونپ در ایران برای سال جدید، رساندن سرعت ارائه خدمات پس از فروش کیونپ به زیر 48 ساعت می باشد. همچنین دفتر کیونپ در ایران دارای تیم تخصصی قوی با بیش از 400 عضو برای ارائه برنامه های آموزشی و برگزاری ورک شاپ های تخصصی است. از دیگر برنامه های کیونپ در ایران می توان به حضور گسترده در نمایشگاه های معتبر، برگزاری سمینارهای بزرگ در تهران  و شهرستان ها، سرمایه گذاری در نقاط مختلف کشور و تبلیغات گسترده است. ایشان در ادامه به مرکز تحقیق و توسعه (R&D) در ایران اشاره داشت و اذعان کرد که این مرکز به مدت یک سال است که در ایران احداث شده و در حال پیشرفت و گسترش می باشد. ایشان همچنین وعده داد که کمپانی کیونپ علاوه بر کارخانه مرکزی در کشور تایوان، در حال احداث یک کارخانه جدید است.

ورک شاپ همدان

پس از این مقدمات، و صرف میان وعده برای میهمانان، بخش آموزشی برنامه با سخنرانی آقای قربانعلی مدیر Presale کیونپ در ایران آغاز شد که تا پایان برنامه ادامه داشت.

ورک شاپ همدان

ایشان ابتدا تعریفی از ذخیره سازهای تحت شبکه و مفهوم نَس “NAS” و سَن “SAN” به دست داده و تفاوت های آن ها را برشمرد. سپس با بررسی ویژگی های ذخیره سازهای تحت شبکه و اهمیت آن ها در زندگی مُدرن امروز، و تاکید بر اهمیت اطلاعات و ذخیره آن ها، به معرفی محصولات برند کیونپ پرداخت. مجازی سازی، ویژگی های سخت افزاری چون پورت تاندربولت، سناریوهای متفاوت در نصب و گسترش دیتا سنتر، امکان افزایش ظرفیت هارد و اهمیتِ حیاتیِ پشتیبان گیری از اطلاعات از دیگر بخش های مهم صحبت های ایشان بود.

ورک شاپ همدان

ورک شاپ تخصصی شرکت پانا با اهدا جایزه و ثبت نام برای اعطای گواهی رسمی از جانب کمپانی کیونپ، و در نهایت بدرقه میهمانان به پایان رسید. با توجه به اهمیت استان همدان و پتانسیل های موجود در این منطقه از کشور، امید است که با ارتقا سطح فنی بازار آی تی و آگاهی بیشتر مردم، نهادهای دولتی و خصوصی، فروشندگان و عموم مصرف کنندگان، استفاده از تکنولوژی های روز در زمینه ذخیره سازی تحت شبکه و وایرلس نهادینه شود.

ورک شاپ همدان

لینک های مرتبط: پاناکام